Projekt współfinansowany przez Unię
Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Realizacja projektu „Najmłodsi-naszą przyszłością" w Szkole Podstawowej im. Wandy Chotomskiej w Kleczewie.
Rok szkolny 2011/2012 dla najmłodszych uczniów naszej szkoły rozpoczął się wraz z wprowadzeniem oferty edukacyjne mającej na celu wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Po wcześniejszym wnikliwym przeprowadzeniu obserwacji i analizy potrzeb naszych uczniów wystąpiliśmy o możliwość prowadzenia zajęć pozalekcyjnych i w związku z tym przystąpiliśmy do realizacji projektu przygotowanego przez Biuro Obsługi Szkolnictwa w Kleczewie, we współpracy ze szkołą, a współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Dzięki pozyskanym funduszom unijnym, w naszej szkole realizowanych jest pięć rodzajów zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas I-III. Uczęszczają na nie dzieci o różnorodnych uzdolnieniach, zainteresowaniach, z wadami postawy, wymowy oraz te, które z różnych przyczyn mają trudności z przyswajaniem wiadomości. Są to :
1. Zajęcia dla uczniów ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji prowadzone przez Panią Katarzynę Nowakowską. Uczestniczy w nich 5 uczniów.
2. Zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych prowadzone przez Panią Katarzynę Nowakowską. Prowadzone są dla 5 uczniów.
3. Zajęcia logopedyczne dla uczniów z zaburzeniami rozwoju mowy , które prowadzi Pani Marzena Albanowska - uczestniczy 4 dzieci.
4. Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy, prowadzi Pani Halina Szymańska. Uczęszcza 10 uczniów.
5. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystyczno-plastycznie, prowadzone są przez Panią Halinę Szymańską. Na te zajęcia uczęszcza także 10 dzieci.
Dzięki temu, że nasza placówka przystąpiła do realizacji projektu, pozyskaliśmy bardzo ciekawe pomoce dydaktyczne, sprzęt do prowadzenia gimnastyki korekcyjnej, które niewątpliwie uatrakcyjniają zajęcia. Propozycja tak prowadzonych zajęć spotkała się z aprobatą zarówno dzieci jak i rodziców. Mamy nadzieje , że wdrożenie projektu w naszej szkole pomoże podnieść efektywność nauczania oraz wpłynie na rozwinięcie zdolności i zainteresowań naszych uczniów.
Koordynator projektu |