Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW  
Środa 24 Kwiecień 2024 | Imieniny: Aleks, Grzegorz, Aleksander
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt
 
  
  
Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
Raport 2009-2010
  

RAPORT Z ROCZNEJ DZIAŁALNOŚCI SZKOŁY/PLACÓWKI

UBIEGAJĄCEJ SIĘ O PRZYJĘCIE DO

WIELKOPOLSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
( szkoła/placówka w okresie przygotowawczym)

RAPORT ZA ROK 2009/2010

 

INFORMACJE  PODSTAWOWE O SZKOLE/PLACÓWCE:

Nazwa

Zespół Szkolno – Przedszkolny w Kleczewie 

 

Adres

62-540 Kleczew

ul. św. Kingi 7

Telefon

63 2701 992

Adres mailowy

spkleczew@konin.lm.pl

Strona www

www.edukacja.kleczew.pl

Imię i nazwisko dyrektora

Lidia Domagalska

Imię i nazwisko koordynatora

Marzena Albanowska

Imiona i nazwiska członków szkolnego zespołu

Małgorzata Dylewska, Ewa Linik, Halina Maciaszek, Wanda Majewska, Mariola Makowska, Alicja Pawlaczyk, Aleksandra Stroiwąs, Katarzyna Stróżyk-Drzewiecka, Piotr Szymański.

Data podjęcia uchwały o przystąpieniu do projektu

Uchwała nr 3/2009/2010 RP ZSP w Kleczewie z dnia 31.08.2009 roku

Nr w wykazie szkół/placówek (lista dostępna na stronie www.ko.poznan.pl)

 

 

 

 

  1. Opis podjętych działań w zakresie diagnozowania potrzeb społeczności szkolnej

 

Szkolny zespół ds. SPZ dokonał diagnozy środowiska szkolnego na podstawie analizy wytworów prac powstałych w trakcie spotkania szkoleniowego RP z udziałem rodziców, uczniów i pracowników naszej placówki oraz spostrzeżeń uczniów i nauczycieli dokonanych w ramach zajęć wychowawczych. Przyjęliśmy bardzo szeroką definicję zdrowia uznając, że zdrowy człowiek to taki, który: nie choruje, racjonalnie odżywia się, prowadzi aktywny tryb życia, utrzymuje higienę, unika nałogów, a także żyje w zgodzie z samym sobą i innymi. Dba o swoje zdrowie psychiczne, społeczne i duchowe. Na rok szkolny 2009/2010 zaplanowaliśmy działania wokół tematyki zdrowia fizycznego człowieka, a konkretnie skoncentrowaliśmy się na promocji zdrowego odżywiania, zbilansowanej diety i aktywnego wypoczynku.

 

  1. Plan działań w zakresie promocji zdrowia.

 

Zdrowe odżywianie i zbilansowana dieta:

 

Plan działań w grupie przedszkolnej:

  • Rozpoznawanie owoców i warzyw
  • Przetwory owocowo-warzywne
  • Tworzenie kącika przyrodniczego w okresie jesiennym i zimowym
  • Prace plastyczne wykonywane różną techniką
  • Zabawy ruchowe powiązane tematycznie ze zdrowym  odżywianiem
  • Słuchanie wierszy, bajek i opowiadań o tematyce zdrowotnej
  • Pogadanki na temat roli warzyw i owoców, złych nawyków żywieniowych, higieny spożywania posiłków
  • Zagadki, rymowanki, hasła prozdrowotne oraz scenki dramowe
  • Tworzenie jadłospisów dnia i przepisów na sałatki i surówki
  • Przygotowywanie sałatek, owocowych szaszłyków
  • Spotkania z pszczelarzem i pielęgniarką szkolną
  • Zdobywanie cytrynowego Orderu Uśmiechu 
  •  Wielobój Żyjmy Zdrowo
  • Turniej o zdrowiu z udziałem rodziców

2.     Plan działań w grupie wiekowej  uczniów klas I – III:

  •  Zajęcia wychowawcze: Wiemy, jak dbać o własne zdrowie
  •  Pogadanki na temat: wartości odżywczych warzyw, zasad właściwego odżywiania
  •  Przygotowywanie kanapek i wiosennych sałatek
  • Tworzenie haseł prozdrowotnych
  • Owocowy pokaz mody
  • Oglądanie spektaklu Bajki na Jednej Nodze

3.     Plan działań uczniów klas IV –VI:

  • Ekologiczna choinka
  • Zdrowe potrawy wigilijne
  • Czwartek z owocem w szkole
  • Walentynki z jabłuszkiem
  • Gazetki na temat zdrowego stylu życia
  • Owocowe wizytówki
  • Zajęcia wychowawcze na temat Jak żyć zdrowo, Surówki i sałatki w roli głównej na naszym stole
  • Przygotowywanie sałatek i surówek
  • Wykład p. A. Stacherskiej na temat zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety
  • Olimpiada Wiedzy o Zdrowiu
  • Turniej Wiedzy o Zdrowiu na wesoło  

 

II.             Aktywny wypoczynek:

 

1.     Plan działań w grupie przedszkolnej:

  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu i sali lekcyjnej
  • Bezpieczne użytkowanie sprzętu sportowego
  • Udział w zajęciach gimnastyki korekcyjnej
  • Zawody sportowe pod hasłem Mały Sport – Wielka Radość
  • Turniej Rodzinny nad Jeziorem Budzisławskim  

2.     Plan działań w grupie uczniów z klas I – III:

  • Udział w zajęciach wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej
  • Zajęcia koła sportowego i tanecznego
  • Zajęcia wychowawcze podkreślające walory czynnego wypoczynku ponad rozrywkę przy komputerze czy telewizorze
  • Bezpieczeństwo dzieci podczas zabaw na śniegu i lodzie
  • Bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego
  • Udział uczniów w masowych biegach ulicznych, rajdach rowerowych
  • Zawody: 1001 Gra
  • Udział w przedstawieniu profilaktycznym W krainie bajtów

3.   Plan działań wśród uczniów klas IV – VI:

  • Udział w zajęciach wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej
  • Zawody sportowe, rajdy i wycieczki
  • Projekt klasy sportowej ze zwiększoną liczbą godzin z wychowania fizycznego
  • Zajęcia aerobiku dla dzieci i rodziców
  • Turniej rodzinny w piłkę ręczną
  • Rodzinne wyjazdy na basen
  • Udział w masowych biegach ulicznych i rajdzie rowerowym
  • Zajęcia wychowawcze na temat utrzymania właściwej postawy ciała i umiejętności samodzielnego doboru ćwiczeń oraz plusów i minusów znajomości z komputerem
  • Dzień Dziecka : Żyj zdrowo – sportowo!  

 

III. Sprawozdanie z realizacji podjętych działań.

 

W roku szkolnym 2009/10 pracowaliśmy w trzech grupach wiekowych: dzieci przedszkolne, uczniowie klas I – III, uczniowie IV – VI. Każda z tych grup realizowała trzy podstawowe bloki tematyczne, wyznaczając sobie zadania odpowiednie do swego poziomu. Pracowaliśmy w obszarach: zdrowe odżywianie, zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Przedszkolaki uczyli się rozpoznawać owoce po smaku i wyglądzie, poznawały jadalne części roślin, sposoby ich spożywania. Przygotowywały prace plastyczne i plakaty np. Jesienny kosz pełen warzyw, Wiemy jak dbać o zdrowie. Dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych i dydaktycznych np. Sałatka owocowa, Zdrowe pokarmy. Rozwiązywały zagadki, układały proste rymowanki o tematyce warzyw i owoców. Słuchały wierszy, bajek i opowiadań o tematyce zdrowotnej, tworzyły jadłospisy dnia i przepisy na surówki. Pod okiem nauczyciela wykonywały proste sałatki, surówki i szaszłyki. Uczestniczyły w wieloboju Żyjmy zdrowo i turnieju wiedzowym z udziałem rodziców. Brały udział w zawodach sportowych pod hasłem Mały Sport – Wielka radość oraz w turnieju rodzinnym z okazji Dni Rodziny. Uczniowie klas I – III w ramach bloków tematycznych: zdrowe odżywianie i zbilansowana dieta uczestniczyli w zajęciach wychowawczych: Wiemy, jak należy dbać o własne zdrowie, Wiemy , jak troszczyć się o swoje zdrowie. Poznali wartości odżywcze warzyw, a także dowiedzieli się, co powinni jeść, aby urosnąć; utrwalili zasady właściwego odżywiania. Samodzielnie przygotowywali kanapki i wiosenne sałatki oraz tworzyli hasła prozdrowotne. W obszarze: aktywność fizyczna dzieci uczestniczyły w zajęciach wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej oraz zajęć koła sportowego i tanecznego. Nauczyciele prowadzili zajęcia na temat czynnego wypoczynku, podkreślali walory ruchu ponad rozrywkę przy komputerze czy telewizorze. Zwracali dzieciom uwagę na bezpieczeństwo podczas zabaw i przy korzystaniu ze sprzętu sportowego. Najstarsi uczniowie zaplanowali sobie wiele zadań zarówno w obszarze zdrowego odżywiania jak i aktywnego wypoczynku. Udekorowali choinki suszonymi owocami, a na Wigilię szkolną każda klasa przygotowała „zdrową” potrawę. Rozpropagowano akcję: Dzień z owocem w szkole, Walentynki z jabłuszkiem. Podczas zajęć uczniowie wykonywali owocowe wizytówki, sałatki i surówki. Wykonywali gazetki o tematyce prozdrowotnej, pod okiem szkolnego plastyka przygotowali owocowy pokaz mody. Wysłuchali wykładu p. A. Stacherskiej na temat zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety, uczestniczyli w turniejach i konkursach prozdrowotnych. Brali udział w zawodach sportowych, rajdach rowerowych i licznych wycieczkach. W ramach współpracy z rodzicami odbywały się wspólne zajęcia z aerobiku, oraz turnieje rodzinne w piłkę ręczną, a także wspólne wyjazdy na basen, biegi uliczne i rajdy rowerowe. Dzień Dziecka przebiegał pod hasłem: Żyj zdrowo – sportowo. Przez cały rok szkolny wszyscy uczniowie mogli pić mleko w szkole oraz ciepłą herbatę. Organizowane jest w szkole dożywianie oraz można wykupić dla dzieci obiady. Zmienił się także asortyment w naszym szkolnym sklepiku. Chipsy i napoje gazowane zostały zastąpione sokami i suszonymi owocami. Wszyscy uczniowie oglądali przedstawienie profilaktyczne pod tytułem W krainie bajtów na temat szkodliwości nadmiernego i niewłaściwego użytkowania komputera, natomiast dzieci przedszkolne i uczniowie klas I – III obejrzeli Bajki na Jednej Nodze na temat zdrowego odżywiania, higieny i spędzanie czasu wolnego na świeżym powietrzu.

 

IV. Monitoring podjętych działań.

 

Do każdego zaplanowanego działania przydzielone zostały odpowiedzialne za nie osoby. Ich obowiązkiem  było nadzorowanie pracy oraz przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań. Ponadto z działalności wychowawczej w klasach oraz realizacji zadań profilaktycznych przygotowywaliśmy sprawozdania po I i II semestrze. Nasze działania opisujemy w kronice szkolnej , na stronie internetowej szkoły oraz w prasie lokalnej.

 

V. Informacja na temat ewaluacji podjętych działań.

 

W ramach ewaluacji każdy wychowawca przygotował sprawozdanie z działań wychowawczych, profilaktycznych i prozdrowotnych. Określił w nim stopień wykonania poszczególnych zadań oraz przedstawił wnioski do dalszej pracy. Zespół ewaluacyjny zapoznał się z tymi sprawozdaniami, również przeanalizował wnioski wychowawców, Samorządu Uczniowskiego i pedagoga szkolnego. Przyjęto, że w roku szkolnym 2010/11 działania w ramach okresu przygotowawczego do WSSPZ będą koncentrowały się głównie wokół zdrowia psychicznego i społecznego uczniów i pracowników szkoły. Poprzez nasze działania będziemy starali się poprawić klimat szkoły i relacje rówieśnicze w klasach. Nadal w ramach programów prozdrowotnych będziemy realizować treści związane ze zdrowym odżywianiem, aktywnym wypoczynkiem i bezpieczeństwem. Kluczowe jednak dla nas będą zagadnienia empatii, życzliwości i integracji klas.

 

VI.  Dokumentacja potwierdzająca podjęte działania – załącznik „Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kleczewie w roku szkolnym 2009/10.

 

http://issuu.com/ami2013/docs/spz_2009-2010?e=9776462/5479126

 
«« wstecz

drukujwyślij ten link
  
   
Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW
Nasze kanały RSS
© 2007 Edukacja w Gminie Kleczew. All rights reserved. | on line: 4 odwiedzin: 8110991