Strona główna    GIM Budzisław  GIM Kleczew  SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW
Czwartek 22 Czerwiec 2017 | Imieniny: Paulina, Jan, Tomasz
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt
Kontakt
Patron szkoły
Historia szkoły
Hymn szkoły
Nasze osiągnięcia
Dokumenty
Pracownicy ZSP
Uczniowie
Bezpieczna+
Rada Rodziców
Informacje dla rodziców
Kalendarz roku szkolnego 2016/2017
WYKAZ PODRĘCZNIKÓW 2016-2017
Pedagog
Biblioteka
Świetlica
Działania biblioteki szkolnej i świetlicy
Stołówka
Szkoła Promująca Zdrowie
Uroczystości szkolne
Innowacja pedagogiczna
Losy absolwentów
Programy, projekty
Projekty unijne
Uroczystości przedszkolne
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Gazetka przedszkolna
Ogólnopolska Akcja MEN „Ćwiczyć każdy może” zorganizowana w ramach Roku Przedszkola w Ruchu
Zajęcia dodatkowe w przedszkolu
SPOTKANIE DZIECI Z PRZEDSZKOLA Z BURMISTRZEM
CHÓR SZKOLNY
KÓŁKO Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
 
  
  
Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna
KÓŁKO Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
  

 

Kto nie zna języków obcych, nie wie nic o własnym.” – Johann Wolfgang von Goethe

KÓŁKO Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

OPIEKUN: Melanie Marx

Termin zajęć:

- dla ucznia zdolnego: piątek od 14.30 do 15.15

-wyrównawcze: poniedziałek od 13.35 do 14.20

Uczestnikami kółka języka niemieckiego są językowo utalentowani uczniowie klas piątych i szóstych, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności oraz poznać kulturę krajów niemieckojęzycznych. Zajęcia te są dobrowolne, realizowane w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Spotykamy się we piątki na ósmej godzinie.


Język niemiecki to język naszych sąsiadów, z którymi utrzymujemy kontakty gospodarcze, turystyczne i towarzyskie. Wczesne rozpoczęcie nauki języka niemieckiego, a potem pogłębianie jego znajomości pozwoli uczniom w przyszłości na nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z mieszkańcami krajów niemieckojęzycznych, nauczy tolerancji i pozwoli na samodzielne poznawanie tych krajów i ich kultury.


Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?


1. Znajomość języka niemieckiego otwiera szerokie możliwości dla realizacji wielu życiowych planów. Dzięki nauce niemieckiego zdobywa się umiejętności, przydatne w życiu zawodowym i prywatnym.


2. Studiowanie w Niemczech opłaca się! Jest tam ponad 340 uniwersytetów i wyższych uczelni – to jedna z największych ofert możliwości studiowania w Europie. Wiele niemieckojęzycznych uniwersytetów cieszy się bardzo dobrą opinią na całym świecie. Liczne niemieckojęzyczne uniwersytety współpracują z polskimi uczelniami w ramach programu Erasmus. Co roku przyznaje się tysiące stypendiów na naukę w Niemczech. Jest to wyjątkowa okazja, by poznać ten kraj i jego mieszkańców.


3. Język niemiecki zwiększa szanse zawodowe! Kto oprócz angielskiego zna również niemiecki, ma większe szanse na polskim i europejskim rynku pracy. Liczne niemieckie firmy w Polsce, firmy zagraniczne w Niemczech oraz te, które ściśle współpracują z krajami niemieckojęzycznymi, poszukują pracowników ze znajomością języka niemieckiego. Wiele międzynarodowych przedsiębiorstw ma swoje siedziby w Niemczech!


4. Niemiecki łączy! 40% wszystkich turystów, którzy co roku odwiedzają Polskę, to Niemcy lub Austriacy. Znajomość języka niemieckiego jest więc niezbędna dla Polaków pracujących w branży turystycznej.


Istnieje dużo możliwości nauki języka niemieckiego, oczywiście im wcześniej rozpoczniemy naukę, tym łatwiej się nauczymy.


Zachęcam do nauki języka niemieckiego!!!



Celem projektu jest wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. Wandy Chotomskiej w Kleczewie. Został on opracowany z myślą o uczniach , którzy wykazują zainteresowanie językiem niemieckim.

Niniejszy autorski program to program nauczania języka niemieckiego pozwalający pogłębić znajomość i zainteresowanie tymże językiem obcym. Program ten umożliwia uczniowi na wielozmysłowe uczestnictwo w procesie nauczania, a także ma na celu wyrobienie w uczniach umiejętności dokonywania samooceny.


Cele programu


Cele ogólne:

  • Opanowanie umiejętności językowych w życiu codziennym oraz słownictwa poznanego wcześniej na lekcjach języka niemieckiego

  • Wzrost umiejętności posługiwania się językiem niemieckim.

  • Wszechstronny rozwój ucznia uwzględniający jego kreatywność, emocjonalność, zdolności intelektualne i językowe

  • Wzrost pewności siebie, samooceny i motywacji do działania

  • Rozbudzenie zainteresowania innymi kręgami kulturowymi

  • Wykształcenie akceptacji i tolerancji wobec innych narodów i kultur

  • Rozwijanie umiejętności poznawania siebie i otaczającego świata

  • Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości moralnej i estetycznej

Metody realizacji programu:

  • Naturalna metoda nauki języka obcego.

  • Metoda reagowania całym ciałem. (np. pantomima, wykonywanie poleceń nauczyciela)

  • Metoda komunikacyjna. ( np. odgrywanie ról, proste dialogi, zgadywanki, inscenizacje)

  • Aktywność fizyczna podczas olimpiady wielkanocnej


Formy pracy:

  • Praca z całym zespołem (np. wprowadzanie i utrwalanie materiału językowego)

  • Praca indywidualna (np. ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu, odpowiadanie na pytania nauczyciela, krótkie opowiadania)

  • Praca w parach (np. redagowanie dialogów, porównywanie wyników pracy indywidualnej)


Techniki nauczania wymowy:

  • technika imitacji, czyli powtarzania za wzorem np. nauczycielem (Muttersprachler)

  • technika powtórzonego wyrazu

  • technika dopasowywania obrazka do usłyszanego wyrazu

  • technika odczytywania

  • technika wspólnego czytania.


Techniki nauczania słownictwa:

  • technika wskazywania przedmiotu

  • technika pokazania przedmiotu na ilustracji

  • technika przedstawienia za pomocą gestu lub mimiki

  • rysowanie

  • podanie polskiego odpowiednika

  • technika wielokrotnego słuchania i mówienia

  • technika łączenia wyrazu z obrazkiem

  • technika używania nowego wyrazu w zdaniu.


Hierarchizacja sprawności językowych:

  1. Rozumienie ze słuchu.

  2. Mówienie.

  3. Czytanie ze zrozumieniem.

  4. Pisanie.

Zadania programu:

  • Zaplanowanie i zorganizowanie procesu nauczania języka niemieckiego

  • Wzrost umiejętności posługiwania się językiem niemieckim

  • Stworzenie atmosfery bezpieczeństwa i akceptacji

  • Różnicowanie poziomu nauczania i indywidualizacja zajęć

  • Dostarczanie podczas zajęć prostych, zrozumiałych, a zarazem interesujących wypowiedzi

  • Atrakcyjność zajęć umożliwiona dzięki zastosowaniu różnorodnych metod i form pracy

  • Obserwacja językowego, intelektualnego, emocjonalnego i interpersonalnego rozwoju ucznia

  • Ocena i analiza pracy ucznia

  • Podtrzymywanie kontaktu językowego; akceptacja wypowiedzi ucznia i ewentualne poprawianie błędów przez nauczyciela poprzez powtórzenie z użyciem poprawnej formy.

Kręgi tematyczne i zagadnienia leksykalne, gramatyczne i funkcje komunikacyjne

Klasa V

Kręgi tematyczne

Zagadnienia leksykalne, gramatyczne i funkcje komunikacyjne

Codzienność i weekend

czas zegarowy, pory dnia, zajęcia w ciągu dnia, spędzanie czasu w weekend, aktywność sportowa, dyscypliny i sprzęt sportowy

Miesiące i pory roku


pory roku, miesiące, pogoda, kierunki świata, urodziny, zajęcia zimą i w lecie, wakacje, podróżowanie i turystyka,

środki transportu

Pogoda

pogoda, kierunki świata, urodziny, zajęcia zimą i w lecie, wakacje, podróżowanie i turystyka,

środki transportu

Jedzenie i picie

nazwy potraw i napojów, posiłki, zwyczaje i upodobania kulinarne, lokale gastronomiczne

Święta i tradycje niemieckie

święta oraz tradycyjne obrzędy i zwyczaje, adwent, Boże Narodzenie, Wielkanoc, walentynki

Klasa VI

Kręgi tematyczne

Zagadnienia leksykalne, gramatyczne i funkcje komunikacyjne

Moje cztery kąty

miejsce zamieszkania, opis domu, mieszkania i własnego pokoju

Zakupy

rodzaje sklepów, towary, kupowanie i sprzedawanie, środki płatnicze

Zdrowie

części ciała, higiena, ruch na świeżym powietrzu, aktywność sportowa, samopoczucie i dolegliwości, choroby, wizyta u lekarza

Ubiór i wygląd

nazwy części garderoby, słownictwo dotyczące stroju i wyglądu zewnętrznego

Święta i tradycje niemieckie

święta oraz tradycyjne obrzędy i zwyczaje, adwent, Boże Narodzenie, Wielkanoc, walentynki

Dodatkowo uczniowie będą mieli szansę wykazania się swoimi umiejętnościami podczas:

  • Kiermaszu bożonarodzeniowego „Der Weihnachtsmarkt 2016”

  • Konkursu gramatyczno- leksykalnym z języka niemieckiego

  • Prezentacji przedstawienia w Kazimierzu Biskupim

  • Prezentacji przedstawienia podczas Dnia Języków Obcych w Sławoszewku

  • Olimpiady wielkanocnej

  • Prezentacji przedstawienia w swojej szkole przed uczniami i rodzicami.


 
«« wstecz
drukuj wyślij ten link
  
   
Strona główna|GIM Budzisław|GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW
Nasze kanały RSS
© 2007 Edukacja w Gminie Kleczew. All rights reserved. | on line: 3 odwiedzin: 3791141